Bankowy Arbitraż Konsumencki działa przy Związku Banków Polskich i został powołany w celu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami-klientami banków a bankami w zakresie roszczeń pieniężnych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania przez bank czynności bankowych lub innych czynności na rzecz konsumenta.
Bankowy Arbitraż Konsumencki jest podmiotem uprawnionym do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich w rozumieniu ustawy z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich i został wpisany pod poz. 1 do Rejestru podmiotów uprawnionych - pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich prowadzonego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Zasady rozpoznawania sporów określa Regulamin Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego
Spory arbitrażowe rozpoznaje Arbiter Bankowy i Zastępca Arbitra Bankowego powoływani na 4-letnią kadencję przez Radę Związku Banków Polskich spośród osób spełniających łącznie następujące warunki:
- jest obywatelem polskim i stale zamieszkuje na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- zajmował przez 7 lat stanowisko sędziego lub wykonywał zawód adwokata lub radcy prawnego,
- wyróżnia się wysokim autorytetem moralnym,
- korzysta z pełni praw publicznych.
Kontakt:
Bankowy Arbitraż Konsumencki
00-380 Warszawa
ul. Herberta 8
tel. 22 48 68 400
arbitraz.kancelaria@zbp.pl
Więcej na stronie Związku Banków Polskich