Kapitał Polski

Zasady bezpieczeństwa

  • kody dostępu do programu (identyfikator, hasło oraz kod PIN) powinny być znane tylko właścicielowi konta
  • zmieniaj okresowo swoje hasło i PIN
  • nie przechowuj klucza sprzętowego razem z zapisanymi kodami dostępu do programu
  • utratę klucza sprzętowego lub telefonu zgłoś niezwłocznie do banku i zablokuj dostęp do konta
  • upewnij się, że podczas logowania tylko Ty widzisz ekran
  • logowanie do systemu e-BANK EBS przeprowadzaj z poprzez ikonę z głównej strony Express Banku Spółdzielczego
  • zalecane jest logowanie ze strony głównej Banku, przed zalogowaniem sprawdź czy w pasku adresowym przeglądarki adres zaczyna się od https://
  • zawsze sprawdzaj poprawność certyfikatu strony do logowania
  • weryfikuj certyfikat strony, czy certyfikat jest ważny i czy został wystawiony dla właściwej domeny („e-bank.expressbank.pl”)
  • nie wolno ignorować ostrzeżeń generowanych przez przeglądarkę dotyczących błędnego certyfikatu
  • skonfiguruj przeglądarkę zgodnie z zaleceniami banku
  • jeśli na pasku adresowym przeglądarki widnieje inny adres lub nastąpiło przekierowanie na inny adres należy zrezygnować z połączenia i skontaktować się z Bankiem
  • po zakończeniu pracy w systemie e-BANK EBS wyloguj się korzystając z odpowiedniej funkcji systemu
  • nigdy nie wysyłaj hasła i loginu e-mailem
  • nie odpowiadaj na e-maile zachęcające do ujawnienia poufnych danych
  • Bank nigdy nie wysyła do klientów pytań dotyczących haseł lub innych poufnych danych, w korespondencji kierowanej do EBS za pomocą poczty elektronicznej nie wolno podawać identyfikatorów ani haseł, numerów kart płatniczych, numerów rachunków bankowych, danych osobowych itp.
  • korzystaj z programów zabezpieczających komputer i smartphone
  • instaluj na bieżąco udostępniane przez producentów aktualizacje oprogramowania, zwłaszcza systemu operacyjnego i przeglądarki internetowej
  • uważnie czytaj wszystkie komunikaty przeglądarki ostrzegające o problemach z zabezpieczeniami, a w razie wątpliwości zrezygnuj z połączenia i skontaktuj się z Bankiem
  • szczegółowe informacje o zagrożeniach można sprawdzić na stronie Związku Banków Polskich: http://zbp.pl
WYMAGANIA TECHNICZNE e-BANK EBS / Autoryzacja SMS
  • komputer z zainstalowanym systemem Windows w wersji: Vista, 7 lub nowszym oraz z dostępem do Internetu;
  • przeglądarka internetowa. Zalecane przeglądarki: Microsoft Internet Explorer 11, Mozilla Firefox 52, Google Chrome 56, Opera 43
  • telefon komórkowy z numerem zgłoszonym w Banku;
WYMAGANIA TECHNICZNE e-BANK EBS / Autoryzacja za pomocą klucza sprzętowego
  • komputer z obsługą urządzeń USB, z zainstalowanym systemem Windows w wersji: Vista, 7 lub nowszym oraz z dostępem do Internetu;
  • przeglądarka internetowa. Zalecane przeglądarki: Microsoft Internet Explorer 11, Mozilla Firefox 52, Google Chrome 56, Opera 43
  • włączona obsługa JavaScript (system JAVA w wersji 1.8 lub nowszej); do pobrania ze strony producenta www.java.com.
  • W EBS stosowane są nowoczesne standardy kryptograficzne obowiązujące w bankach internetowych na całym świecie, dzięki którym system bankowości internetowej jest bezpieczny. Bezpieczeństwo transmisji danych: transmisja danych jest zabezpieczona silnym szyfrowaniem SSL.
  • dostęp do programu jest chroniony indywidualnym hasłem Klienta (do 10 znaków)
  • Klient może samodzielnie zmienić hasło (wprowadzenie trzykrotnie błędnego hasła blokuje dostęp do programu
  • logowanie do systemu e-BANK EBS należy przeprowadzać z poprzez ikonę z głównej strony Express Banku Spółdzielczego
  • każda transakcja jest podpisana prywatnym kluczem Klienta lub kodem SMS
  • automatyczne przerywanie sesji: po odejściu od komputera sesja zostanie automatycznie zakończona po 15 minutach

Przetwarzamy dane osobowe w celu realizacji usług i zgodnie z RODO.