Zastrzeganie kart
- w przypadku zgubienia lub kradzieży karty należy niezwłocznie dokonać zastrzeżenia karty telefonicznie w PolCard oraz w terminie do 7 dni od daty zgłoszenia potwierdzić zastrzeżenie w formie pisemnej w Oddziale Banku prowadzącym rachunek
- Posiadacz rachunku może zastrzec wszystkie karty wydane Użytkownikom do rachunku
- w przypadku zatrzymania karty w bankomacie należy skontaktować się z bankiem lub firmą, do której należy bankomat, sytuacja taka może zdarzyć się z kilku powodów i nie oznacza automatycznie, że ktoś chce nas okraść lub że karta jest uszkodzona
- zatrzymanie karty w bankomacie i automatyczne jej zastrzeżenie powodują kolejne trzy błędne próby wprowadzenia numeru PIN
- Zastrzeżenie kart w biurze First Data Polcard S.A. (PolCard S.A.) można zgłaszać przez całą dobę przez siedem dni w tygodniu pod numerami telefonów:
– z kraju – tel. 22 515 31 50
– z zagranicy – tel. (00 48 22) 515 31 50 lub (00 48 22) 515 30 00 - Zastrzeżenie musi być potwierdzone na piśmie w Oddziale Banku który wydał kartę:
Oddział Krasne – tel. 17 855 57 92
I Oddział Rzeszów – tel. 17 857 93 12
II Oddział Rzeszów – tel. 17 852 80 02
III Oddział Rzeszów – tel. 17 850 11 52
IV Oddział Rzeszów – tel. 17 850 43 31
- zastrzeżenie karty powoduje niemożliwość zrealizowania transakcji autoryzowanych przez Bank
- zastrzeżenie karty nie może być odwołane
- w przypadku utraty karty za granicą można skorzystać z:
– awaryjnej wypłaty gotówki – użytkownik otrzymuje jednorazowo pewną kwotę
– wydania karty zastępczej – użytkownikowi dostarczana jest karta zastępcza podobnej funkcjonalności - aby skorzystać z jednej z tych usług należy skontaktować się z Bankiem lub organizacją płatniczą, we współpracy z którą karta została wydana
- by otrzymać nową kartę, w miejsce utraconej lub zastrzeżonej, należy skontaktować się z Oddziałem Banku prowadzącym rachunek
- Bank przejmuje odpowiedzialność finansową z tytułu używania utraconej Karty przez osoby nieupoważnione od momentu dokonania telefonicznego zgłoszenia zastrzeżenia w PolCard z wyłączeniem operacji dokonanych przy użyciu prawidłowego PIN po fakcie zgłoszenia utraty karty
- Użytkownik karty może skorzystać z ubezpieczenia dla posiadaczy kart płatniczych zapewniającego bezpieczeństwo w przypadku nieuprawnionego użycia karty lub kradzieży gotówki pobranej z bankomatu, ubezpieczenia kosztów leczenia za granicą, ubezpieczenia ochrony prawnej, czy też ubezpieczenia na życie oraz następstw nieszczęśliwych wypadków na czas podróży
- Klienci posiadający kartę płatniczą SGB mogą korzystać z Krajowego Systemu Zastrzegania Kart, obsługiwanego przez Związek Banków Polskich.
- System zastrzegania Kart pozwala zastrzec kartę bez konieczności pamiętania numeru infolinii do banku. System ZBP oparty jest na technologii rozpoznawania mowy, a jego funkcją jest automatyczne przekierowywanie klientów na infolinię SGB, celem dokonania zastrzeżenia karty.
- Numer telefonu pod którym funkcjonuje System Zastrzegania Kart to (+48) 828 828 828.
- Dodatkowe informacje dotyczące Systemu Zastrzegania Kart dostępne są na stronie internetowej www.zastrzegam.pl
- System zastrzegania Kart to:
- rozwiązanie pozwalające na szybkie zastrzeżenie karty płatniczej nawet jeśli nie znamy numeru telefonu do swojego banku
- kluczowym elementem systemu jest zautomatyzowana infolinia IVR, wykorzystująca technologię rozpoznawania mowy (portal głosowy)
- portal głosowy przekierowuje posiadacza karty do właściwej infolinii wydawcy w celu zastrzeżenia karty