Agro kredyt - inwestycyjny

Agro-kredyt przeznaczony jest na finansowanie długoterminowych inwestycji, mających na celu stworzenie nowego lub trwałe zwiększenie istniejącego majątku podmiotu gospodarczego Kredytobiorcy, w tym osoby fizycznej, prowadzącej działalność rolniczą, a w szczególności na:
- przedsięwzięcia rozwojowe polegające na zakupie np.:
– maszyn, urządzeń, środków transportu
– nieruchomości, materiałów i wyrobów przeznaczonych na budowę
– surowców, półproduktów na modernizację i restrukturyzacje majątku produkcyjnego
– udziałów lub akcji
– innych - sfinansowanie środków obrotowych ściśle związanych z uruchomieniem przedsięwzięcia inwestycyjnego
Kwota kredytu
- Kwota kredytu określana jest indywidualnie i uzależniona jest od całości nakładów inwestycyjnych.
- Maksymalna kwota kredytu nie powinna przekroczyć 80% nakładów inwestycyjnych..
Okres kredytowania
- Kredyt udzielany jest na okres do 5 lat od daty podpisania umowy kredytu.
- W uzasadnionych przypadkach okres ten może zostać wydłużony.
Warunki uzyskania
- posiadanie zdolności kredytowej
- złożenie wypełnionego wniosku o kredyt
- złożenie wskazanych przez Bank dokumentów
- ustanowienie wymaganego zabezpieczenia
- podpisanie umowy o kredyt
Czas rozpatrywania wniosków o kredyt wynosi od 1 do 14 dni. Kredyt może być wypłacony jednorazowo lub w transzach na wskazany przez Kredytobiorcę rachunek bankowy.
Wymagane dokumenty
- dowód tożsamości (do wglądu)
- nakaz płatniczy
- zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej
- decyzję nadającą numer NIP i REGON
- aktualne zaświadczenie z Urzędu Skarbowego i ZUS o niezaleganiu w płaceniu zobowiązań
- zaświadczenie o wysokości obrotów na rachunkach bankowych w innych bankach
- oświadczenie majątkowe Wnioskodawcy
- informacje z prowadzonej rachunkowości rolniczej
- aktualne zaświadczenie właściwego Urzędu Gminy o regulowaniu zobowiązań podatkowych lub potwierdzenie Urzędu Gminy zamieszczone na nakazie płatniczym wraz z dowodem
- uregulowania zobowiązań
- zaświadczenie o regulowaniu zobowiązań z KRUS
- zaświadczenie o zadłużeniach w innych bankach
- Dokumentacja do wniosku kredytowego ustalana jest indywidualnie z kredytobiorcą w zależności od rodzaju, kwoty i przeznaczenia kredytu. Poniższy wykaz obejmuje najczęściej wymagane typy dokumentów.
- EBS zastrzega sobie prawo do wskazania dodatkowych dokumentów, od dostarczenia których uzależnia udzielenie Kredytu
Zabezpieczenie przyjmowane przez Bank:
- poręczenie osób fizycznych
- przeniesienie środków pieniężnych na rachunek Banku
- zastaw rejestrowy z cesją praw z umowy ubezpieczenia
- ustanowienie hipoteki na nieruchomości z cesją praw z umowy ubezpieczenia
- inne przewidziane prawem cywilnym i wekslowym
- Zabezpieczeniem może być jedna z przedstawionych form, bądź też różne formy stosowane równocześnie.
- W przypadku kredytu zabezpieczonego w 100% środkami pieniężnymi przeniesionymi na rachunek Banku nie jest wymagana ocena zdolności kredytowej wnioskodawcy.
Spłata kredytu
Spłata kredytu następuje w miesięcznych, kwartalnych lub półrocznych ratach kapitałowych i malejących ratach odsetkowych uzgodnionych indywidualnie z kredytobiorcą. Spłata kredytu może następować poprzez:
- dokonywanie wpłat gotówkowych w Banku
- pobieranie przez Bank środków z rachunku kredytobiorcy w granicach upoważnienia (stała dyspozycja)
- przelew lub wpłatę na rachunek kredytowy kredytobiorcy z rachunku w innym banku lub na poczcie
Odsetki i prowizje
- Kredyt oprocentowany jest według zmiennej stopy procentowej.
- Odsetki naliczane są bieżąco od aktualnego stanu zadłużenia (raty odsetkowe malejące).
- Wysokość jednorazowej prowizji z tytułu udzielenia kredytu wynosi do 2,5% kwoty udzielonego kredytu.
- Bank nie pobiera opłat za rozpatrzenie wniosku o kredyt oraz za przedterminową spłatę kredytu.