Dzięki temu rozwiązaniu Klient może uzyskać szybki dostęp do pełnej informacji o wpłatach dokonanych na jego rzecz oraz zautomatyzować procesy księgowe i ewidencję wpłat w systemie finansowo-księgowym.
Rozwiązanie polega na przyporządkowaniu, przez Klienta – posiadacza rachunku bieżącego w Banku – każdemu swojemu płatnikowi, indywidualnego „wirtualnego” numeru zawierającego identyfikator płatnika/płatności.
W momencie wpływu środków do banku „wirtualny” numer rachunku płatnika/płatności zamieniany jest na właściwy numer rachunku bieżącego Klienta i wpłaty księgowane są na wskazanym rachunku bieżącym Klienta.
Informacje o otrzymanych wpłatach zawierające identyfikatory płatnika/płatności są zapisywane w pliku i przekazywane przez Bank Klientowi w sposób, który umożliwia ich wczytanie do systemu finansowo-księgowego Klienta, a następnie automatyczne ich rozksięgowanie na indywidualne konta poszczególnych płatników
Warunkiem uzyskania dostępu do usługi Płatności Masowe jest:
- posiadanie rachunku bieżącego w EBS
- złożenie wniosku o dostęp do usługi Płatności Masowe
- podpisanie załącznika do umowy RB dotyczącego świadczenia usługi Płatności Masowe